Forum
SvaraHalmstad Handboll Cup 18/9-21 |
---|
Hej! Den 18/9 är det dags för Halmstad Handboll Cup. Den kommer spelas i 8 hallar med 8 lag i varje hall. Våra killar, P06, ska spela i samma grupp som P05 i hall A1 på Arenan. Vi kommer dela på ansvaret för olika roller med föräldrarna i P05 och vara stationerade enbart vid P05/P06 grupp i A1. Vi (Gunilla och Morgan) har fått ansvaret att bemanna rollerna för P06. Vi behöver bemanna följande roller och tider: Sekretariat: 2 personer 11.00-13.00 2 personer 15.30-18.00 Speaker: 1 person 11.00-13.00 1 person 15.30-18.00 Match/lagvärd: 2-4 personer 11.00-13.00 2-4 personer 15.30-18.00 Städ: 1 person 11.00-13.00 1 person 15.30-18.00 Kiosk: 2 personer 11.00-13.00 2 personer 15.30-18.00 Filmare: 1 person 11.00-13.00 1 person 15.30-18.00 Hallansvarig är Gunilla och/eller Morgan Förklaring till de olika rollerna: • Sekretariat - 2 st personer (1 st håller i matchklocka och en skriver ett enkelt matchprotokoll som tas bild och sms skickas till tävlingskansli efter varje match. • Match- och lagvärdar - 2-4 st (visar in spelande lag (lagvis) och dess medföljande chaufförer till rätt plats på läktaren. Efter match visar lagen och dess medföljande chaufförer ut från hallen eller upp på läktaren innan nästa lag visas in för nästa match. Ser till att det är lugnt på läktaren och att inga okvädesord sägs till varken domare eller spelare. • Speaker – 1 st . Kan med fördel berömma spelare i båda lagen under matchens spel. Göra reklam för våra kiosker samt påtala att man skall hålla avstånd utanför hall och inte beblanda sig med andra lag. Speakern ska även gå igenom nödutrymningsplan i början av dagen och var man samlas om man behöver utrymma. • Kiosk – 2 st som står i kiosken samtidigt och ser till att våra gäster servas med toast, dricka, frukt och kanske en kexchocklad. Kaffe skall alltid finnas för att slippa dålig stämning bland tillresta chaufförer 😉. Betalning till swishnummer för Halmstad Handboll (ej kontanter). Vi bjuder alltid våra domare på toast/fralla och dricka/kaffe. • Städ - minst 1 st som ser till att det ser fräscht ut, byter plastpåsar i papperskorgar när de blir fyllda. Torkar av kontaktytor som eventuellt berörs ofta (draghandtag till dörrar, trycken till toaletter etc). Alla som har sista passet ska också sköta slutstädningen. (Plocka undan, tömma papperskorgar mm) Tänk på att det inte får vara någon publik pga covid men alla som hjälper till har möjlighet att se matcherna. 😉 Lagen får gärna sitta på uppmärkta platser på läktaren för att titta på sina handbollskompisar. Var snälla och svara i tråden vilka tider ni kan så fort som möjligt så hoppas jag att schemat fylls utan problem. Vi uppdaterar löpande. Först till kvarn-principen får råda på tiderna Mvh Gunilla och Morgan Gunilla Westergren 26 aug 2021 |
Svar (20 st) |
---|
Jag kan sitta i sekretariatet. |
Jag kan vara match/lagvärd 11-13. |
Jag kan vara match/lagvärd 15.30-18 |
Jag kan sitta i sekretariatet. Tid kan ni välja där det passar bäst. |
Jag kan sitta i sekretariatet, gärna på förmiddagen. Fast är tillgänglig där ni behöver mest folk. |
Jag kan vara matchvärd förmiddag. |
Jobbar tyvärr hela dagen |
Jag kan vara match/lagvärd på den tid som passar schemaläggningen bäst. |
Finns det någon mer information om vad filmningen innebär? |
Filmningen kommer ske via Solid Sport. Vi får låna utrustning från Solid Sport som även konfigurerar utrustningen. Vi behöver bara någon som sköter filmandet. |
Då kan jag ta något film-pass |
15.30-18 kan jag ta vad som behövs av kiosk matchvärd städ |
Jag kan hjälpa till kl.15.30-18. Kan ta ex. filmning. |
Måste backa mitt pass har fått förhinder. |
Hej hej! Tack till alla som anmält er att hjälpa till under Halmstad handboll cup. Som ni ser finns det fler platser till Match/Lagvärd, det krävs en del slussande av lagen då det enbart är vissa markerade platser lagen får gå och sitta på. Vi behöver se till att Covid-reglerna följs. Det är fem minuter mellan matcherna så det behöver gå snabbt. Finns det någon som kan hjälpa till med Städ så kan jag och Morgan koncentrera oss på hallansvaret. Så här ser schemat ut för tillfället. Sekretariat: 2 personer 11.00-13.00 - Claes Angelstedt, Stefan Söderberg 2 personer 15.30-18.00 - Claes Angelstedt, Stefan Söderberg Speaker: 1 person 11.00-13.00 - Daniel Westergren 1 person 15.30-18.00 - Daniel Westergren (ev kommer en speaker från Drott de sista två timmarna) Match/lagvärd: 2-4 personer 11.00-13.00 - Marie Duba, Sara Heselius 2-4 personer 15.30-18.00 - Eva Carliden, Katarina Rancic Städ: 1 person 11.00-13.00 - Gunilla Westergren, Morgan Carliden 1 person 15.30-18.00 - Gunilla Westergren, Morgan Carliden Kiosk: 2 personer 11.00-13.00 - Belma Ljajic, Tilda Westergren 2 personer 15.30-18.00 - Tilda Westergren, Axelina Zell Filmare: 1 person 11.00-13.00 - Josefine Carlsson 1 person 15.30-18.00 - Ulrika Widepalm Hallansvarig: 7.00- ? Gunilla och Morgan Mvh Gunilla och Morgan |
Go morrn, kan ta det senare städpasset. Eller var ni behöver mig bäst. Ev ngt sen dit då jag kommer ifrån friidrottsevenemang. |
Hej. Jag kan vara match/lagvärd 15.30-18 Om det behövs sjv ansvarig samma tid så går det också. |
Hej alla! Så här ser schemat ut inför lördag. Kul att få se handboll igen :) Ses på lördag. Sekretariat: 2 personer 11.00-13.00 - Claes Angelstedt, Stefan Söderberg 2 personer 15.30-18.00 - Claes Angelstedt, Stefan Söderberg Speaker: 1 person 11.00-13.00 - Daniel Westergren 1 person 15.30-18.00 - Speaker från Drott Match/lagvärd: 2-4 personer 11.00-13.00 - Marie Duba, Sara Heselius 2-4 personer 15.30-18.00 - Eva Carliden, Patrik Duba Städ: 1 person 11.00-13.00 - Katarina Rancic 1 person 15.30-18.00 - Jenny Söderberg (kommer lite senare) Kiosk: 2 personer 11.00-13.00 - Belma Ljajic, Tilda Westergren 2 personer 15.30-18.00 - Tilda Westergren, Axelina Zell Filmare: 1 person 11.00-13.00 - Josefine Carlsson 1 person 15.30-18.00 - Ulrika Widepalm Hallansvarig: 7.00- ? Gunilla och Morgan Mvh Gunilla och Morgan |
Hej igen! Det var ju ett par saker till…. Vi samlas 20 min innan ert pass vid spelaringången till hall A1 (nedersta våningen). Där får ni västar och lite mer info. Vår grupp har en egen ingång till arenan, det står en lapp på dörren, P05/P06. Det finns vit tejp på golvet runt det område där vi får befinna oss. Har ni några frågor får ni gärna kontakta någon av oss. Ha en fin kväll Mvh Gunilla o Morgan |
Hej! Här kommer ett viktigt meddelande från cupgruppen. ”Bekräftat Covid-19 fall Under lördagen den 18 september genomfördes Halmstad Handboll Cup och vi tackar för att ni var med och gjorde dagen till en härlig handbollsfest! Tyvärr har vi nu fått besked om att en spelare i klassen F14 testats positivt för Covid-19. Spelaren höll sig till huvuddel i C-hallen på Arenan, men vi kan inte utesluta att hon även kan ha befunnit sig även i andra utrymmen av Arenan. Spelare, ledare och funktionärer i C-hallen (klassen flickor födda 2007), bör ta eget ansvar för att snarast testa sig för Covid-19 oavsett om man uppvisar symtom eller ej, då man kan vara smittad och sprida sjukdomen vidare även utan symtom. Övriga spelare, ledare och funktionärer, som befunnit sig i Arenan under lördagen den 18 september bör vara uppmärksamma på eventuella symtom och testa sig för Covid-19 om symtom uppkommer.” Mvh Gunilla |