Dela nyhet
Månadsbrev från styrelsen
25 okt 2022
Välkommen till en ny spännande och rolig säsong med Halmstad Handboll 2022/2023!
Styrelsen säsongen 22/23
Ulrika Cederberg – Ordförande
Henrik Borgström – Vice ordförande
Nicklas Troedson – Kassör
Tova Persson – Sekreterare
Anna Holmqvist – Ledamot
Annelie Karlsson – Ledamot
Nicolas Lesné – Ledamot
Kansliet
Vår kanslist Ulrika Pihl har fått förstärkning av Catrin Bäckström. Ulrika och Catrin finns till er tjänst när det gäller medlemsfrågor och administration. Kansliet ligger på andra våningen i Halmstad Arena, öppettider och kontaktuppgifter hittar ni på hemsidan. Hör gärna av er innan så ni vet att de är på plats om ni planerar att titta in. I början på säsongen är det full fart på kansliet när allt skall komma i ordning och vi ber om förståelse att kansliet inte alltid kan svara eller återkoppla direkt. För vissa frågor behöver kansliet ta kontakt med styrelsen innan återkoppling.
Våra ledare
Alla våra fantastiska ledare jobbar ideellt och lägger mycket tid på att träna våra barn och ungdomar, vi vill därför be er stötta dem i sitt arbete. I lagen behövs hjälp av till exempel administratörer, försäljningar, kiosk, tvätt med mera. Vi är tacksamma för all hjälp ni kan ställa upp med! TACK!
Fler ledare och hjälpledare sökes
Det är många som vill börja spela handboll och utan ledare/hjälpledare kan vi inte genomföra våra träningar. Har ni barn i de yngre åldrarna kan ni vara behjälpliga som hjälpledare. Vill man prova på ett större ansvar ger vi er möjlighet att bli en i ledarteamet.
Kontakta kansliet eller ert barns ledare för mer information. kansli@halmstadhandboll.se
Bränslebidrag och försäljning
Med anledning av de skenande priserna på bränsle har styrelsen beslutat att stötta de lag som spelar seriespel så att så många som möjligt ska kunna deltaga på bortamatcher. De lag som berörs kommer få en summa insatt på lagets konto. Vi jobbar för att förhoppningsvis kunna bidra med ytterligare lite mer pengar framöver.
I föreningen har vi inte några försäljningar som går till föreningen. Alla försäljningar organiserar och håller lagen i själva. Inkomsterna behåller lagen själva och kan sättas in på ett lagkonto som administreras av kansliet.
Policy – vår röda tråd
Johan Ekengren har fått i uppdrag att börja jobba med en policy för Halmstad Handboll. Arbetet har som mål att skapa en röd tråd i verksamheten som genomsyrar föreningen från bollskola till senior.
Halmstad Handboll Cup och nya cupdeltagare
Den 27–28 augusti fylldes våra hallar för tredje året med glada handbollskillar och -tjejer. Styrelsen tackar alla som bidrog till en fantastiskt rolig cuphelg.
Vi söker nya deltagare som vill vara med i cupgruppen och planera för Halmstad Handboll Cup 2023. För intresseanmälan och/eller information mejla styrelsen@halmstadhandboll.se
Ansvariga för HH Cup är Annelie Karlsson och Anna Holmqvist.
Landskamp på hemmaplan 9 jan – Volontärer sökes
Herrlandslaget kommer spela en träningsmatch mot Serbien den 9 jan i Halmstad Arena. Tillsammans med HK Drott kommer vi att stå som arrangör. Vi behöver volontärer som kan hjälpa till med olika uppdrag. Finns det syskon, föräldrar eller vänner som vill hjälpa till så är de också välkomna att hjälpa till.
Anmäl er via: https://forms.gle/Ed2bsg2CTCZJtbuR9
Samarbetet mellan Halmstad Handboll och HK Drott
Sedan några år tillbaka har Halmstad Handboll och HK Drott ett samarbetsavtal. Vi ser redan idag hur många av Halmstad Handbolls ungdomsspelare tar steget in i HK Drott.
Vi kommer även under denna säsong ha ett nära samarbete med HK Drott på seniornivå där utövarna kan spela för båda föreningarna. De spelare som inte har kontrakt med HK Drott är medlemmar i och tillhör Halmstad Handbollförening. Genom detta skapar vi en tydlighet gentemot spelare och ledare vilket vi tror är vägen till nya framgångar för handbollen i Halmstad. Styrelsen kommer ha ett antal gemensamma möten med styrelsen i HK Drott för att ytterligare stärka vårt samarbete.
Halmstad HF Dam spelar i år i division 4 och Halmstad HF Herr i division 2.
Funktionärsutbildningar
För att era barn skall kunna delta i matcher och seriespel behövs en del funktioner kring dessa som till exempel sköta kiosk, sekretariat, matchvärdar med mera. Lagen ansvarar själva för att detta sköts. Utbildningar i EMP (elektroniskt matchprotokoll) anordnas regelbundet och information när detta sker annonseras på hemsidan och notis skickas på mejl. Det är önskvärt att minst en förälder till varje barn/ungdom deltar i någon av utbildningarna. Ni föräldrar behövs för att föreningen ska fungera!
Hallbokningar, matchplaneringar och tillsättning av domare sköter föreningen och kansliet.
”VI-KÄNSLA” i hela föreningen
Våra lag är redan igång och vi ser alla fram mot säsongen som vi hoppas blir den bästa hittills. Vi är en stor förening och vi kommer fortsätta arbetet med att skapa en ”vi-känsla” bland våra medlemmar. Besök gärna våra sociala medier på Facebook och Instagram och sänd gärna in händelser till marie@halmstadhandboll.se som vi kan publicera i dessa kanaler.
Information från styrelsen kommer genom medlemsbrev på hemsidan ett antal gånger om året i syfte att hålla er medlemmar uppdaterade om verksamheten.
Har ni frågor om verksamheten kontakta styrelsen på styrelsen@halmstadhandboll.se
Ansvariga för sportsliga frågor är Henrik Borgström och Nicolas Lesné
Styrelsen ser fram emot den kommande säsongen och dess utmaningar i Halmstad Handboll!
NU KÖR VI HALMSTAD HANDBOLL! TILLSAMMANS!
//Styrelsen